Content Marketing er Pull Marketing.
I stedet for at skubbe et reklamebudskab i hovedet på målgruppen, handler det om at løse problemer, skabe relationer og lagre billeder af, at din virksomhed eller du er go-to guy, når behovet melder sig.
Det handler om kompetent og løsningsorienteret web-kommunikation, der udstråler virksomhedens kompetencer og virker naturligt tiltrækkende på leads og eksisterende kunder.
Content Marketing – rent teknisk
I maskinrummet handler det om bedre placeringer i søgemaskinerne, om at placere artikler de rigtige steder og skabe umiddelbar eksponering af din brand, om at skabe sociale signaler som likes, g+’ere og blog-kommentarer – og fremfor alt om at levere nogle løsninger, der skaber opmærksomhed og vækker tillid hos din målgruppe.
På nettet leverer du Content Marketing gennem artikler, videoer, podcasts, web-tools etc., der placeres på din hjemmeside eller eksterne sites, som din målgruppe besøger.
Artiklerne optimeres, så de dukker op i søgemaskinerne under de søgeord, som dine kunder bruger. Eksterne artikler linker tilbage til dit website og forbedrer eksisterende placeringer i Google, der er vigtige for din virksomhed. Derved øger de trafikken på din hjemmeside.
Frem for alt løser artiklerne konkrete problemer for din målgruppe – og sådan skaber de værdi og bygger tillid til dit brand og din virksomheds kerne-kompetencer.
Det kan omsættes til salg.
Content, der løser problemer
Ligegyldigt, hvilke medier du bruger – om det er artikler på skrift, videoer eller podcasts – skal historien serveres i en unik journalistisk form. Ellers risikerer du, at budskabet ikke trænger igennem.
Som virksomhed arbejder du allerede med at tilfredsstille dine kunders behov og løse deres problemer. Forskellen er, at du ikke nødvendigvis er vant til at løse problemerne via internettet.
Et ingeniør-firma, der beskæftiger sig med robot-teknologi, kan ikke via nettet dække et behov hos fx Danfoss for en ny gribemekanisme til et samlebånd. Men firmaet kan stadig skabe resultater via Content Marketing.
Kunsten er at
- identificere de behov, som virksomheden vitterligt kan tilfredsstille via nettet. Det kunne fx være et informations-behov, som virksomheden ved, at folk fra målgruppen skal have dækket, før de kontakter leverandøren. Det kunne også være et smart web-redskab, som målgruppen faktisk kan bruge til noget – et tool, som fx TDCs ‘Tjek din bredbåndshastighed‘
- identificere medier ud over din egen hjemmeside, som du kan bruge til eksponering, linkbuilding og søgemaskineoptimering af jeres egen hjemmeside
- finde den gode historie, som målgruppen ikke tør se bort fra
- levere budskabet i en journalistisk form, der skaber maksimal effekt på modtagerne og derunder genererer sociale signaler
Når du ikke selv har tid
Mange virksomheder aner potentialet i Content Marketing, men de er ikke vant til at løse problemer via internettet. De ved endnu ikke netop, hvilke behov de kunne dække hos deres målgruppe. De ved ikke, hvordan de identificerer eksterne medier, de med fordel kan publicere på. De kender ikke til linkbuilding og søgemaskineoptimering – og ved ikke, hvordan du skriver webtekst, som målgruppen virkelig kan bruge til noget, som vækker opsigt og sætter virksomheden i det rette lys.
Det er her, Storyhunter kommer ind.
- Jeg rådgiver i datadreven Content Marketings-strategi, som netop din virksomhed kan implementere
- Jeg finder den gode historie om jer
- Jeg identificerer de eksterne medier, du kan bruge til eksponering, branding og søgemaskineoptimering af din hjemmeside
- Jeg producerer artiklerne, laver storyboad’et og projektstyrer dine tools – alternativt uddanner dig og dit personale til at gøre det selv
Konceptet afhænger af din virksomhed
Content Marketing laves via artikler og indhold på din hjemmeside, via nyhedsbreve og indlæg på sociale medier, gæsteblogging og effektive pressemeddelelser rettet mod medier, hvor din målgruppe kommer. Det præcise koncept afhænger af din virksomhed.
Jeg har over 9 års erfaring i at levere journalistik til nettet. Jeg er meget stærk på tekstuel SEO (søgemaskineoptimering) og har arbejdet med Content Marketing for store virksomheder og organisationer, som Egmont Magasiner og A-kassen ASE til små- og mellemstore virksomheder.
Kort sagt rådgiver jeg dig i, hvordan du bruger Content Marketing til
- effektiv datadreven branding
- øget eksponering
- flere og bedre placeringer på relevante søgeord i Google
- omsætning af besøgende til leads
- omsætning af leads til salg
- omsætning af salg til mersalg
Husk, at der stadig er få, der mestrer content marketing. Det nu du skal slå til, hvis du vil skabe de bedste resultater
Se content marketing cases
- Kunde
- Svendsen & Søn ApS
- Website
- Se website
Opgaven: Svendsen & Søn er et nordsjællandsk transport- og renovationsfirma, hvis hjemmeside retter sig mod lokale kunder og samarbejdspartnere. Websitets formål er at fortælle om virksomheden […]
Satser du på resultater?
Kontakt mig for en snak om dine muligheder og hvis du gerne vil høre mere. Ring nu på 2078 0505 eller brug formularen nedenfor.Jeg vender tilbage indenfor 3 arbejdsdage med afklarende spørgsmål - eller et bud, der baserer sig på din besked: