Sådan skaffer du massiv trafik og gode leads via LinkedIn / Sådan SEO’er du din profil
06/07/2011Behavioral targeting / re-targeting – Hvad fører det til og konspirerer Google med USA?
15/11/2011TUTORIAL: Tegn på engagement kan befordre mere engagement, hvis de præsenteres hensigtsmæssigt på din hjemmeside. Forstå, hvad du bør tage højde for, når du tilpasser dit site med sociale beviser, der vidner om dialogen, du skaber rundt på Nettet
Du kender det – og det gælder også på Nettet
– Du er mere tilbøjelig til at engagere dig i ting, når folk, du kender, allerede er med på vognen – i det hele taget, når du finder tegn på, at engagement i sagen er populært!
Tegnene på, at folk engagerer sig findes i antal kommentarer til dine blogindlæg – i antal fans, followers og forbindelser, du har på Facebook og andre nye medier.
De findes i antal besøgende på din hjemmeside, RSS-tilmeldinger, tilmeldinger til nyhedsbreve, solgte produkter … find selv på flere.
Tegnene kategoriserer jeg under sociale beviser.
Jeg vil gennemgå, hvordan beviserne manifesterer sig på din hjemmeside, når du ’gør det rigtigt’.
Når du gør det ’rigtigt’
Spørgsmålet er, hvordan du fremlægger engagement i dit brand til maksimal effekt på modtageren?
Når du ’gør det rigtigt’ vil nye besøgende være mere tilbøjelige til at følge trop alene fordi, de ser, at venner gør eller at dit brand er hipt.
Det betyder flere signup’s til nyhedsbreve, flere fans, flere RSS-abonnenter, mere salg og så videre.
Tricket er simpelt.
Du bør fremhæve data, der viser, hvor succesfuld du er og fjerne tegn, der tyder på det modsatte.
Fremhæv det positive og fjern det negative bevis
Hvis du har godt gang i dialogen på din blog – hvis dine indlæg genererer mange kommentarer – så vis antallet ude på forsiden under uddrag af dine indlæg.
Har du 14.000 fans på din Facebook Page – få en widget på hjemmesiden, der viser det for besøgende.
Hvis du har rigtig mange tilmeldinger til nyhedsbreve og folk faktisk læser dem, kan du overveje at skrive i din signup form
– Vores nyhedsbrev åbnes af over 20.000 modtagere hver eneste uge. Få vigtige updates om …
Du kan vise, hvor mange, der abonnerer på dit RSS feed og hvor mange der til dato har købt dit produkt.
Mulighederne er mange, men der bør være mening i galskaben før, du benytter dig af dem.
Lad volumen afgøre synlighed
Du har just startet en virksomhedsblog.
Du har endnu ikke skaffet trafik nok eller fundet formlen på indlæg, der skaber dialog. Det er en dårlig ide at fremhæve antallet af kommentarer under uddrag af artiklen på forsiden.
– 0 kommentarer, 1 kommentar, 0 kommentarer etc., behøver ikke være det første besøgende får øje på under overskrifterne på dine indlæg.
Gem dem og lad overskrifter, billeder og dit fede design lokke brugerne i stedet.
Pointen er, at du skal have en vis volumen før, det giver mening at fremhæve det sociale bevis.
Spam-kommentarer: Nej … Nej!!!
En naturlig fristelse for at kompensere for mangel på respons er at publicere engelske spam-kommentarer, selvom din blog taler dansk.
Det er en fælde – fald ikke i!
Da jeg startede Storyhunter, var jeg naiv nok til at tro, at udenlandske besøgende brugte Google Translate til at læse mine indlæg. Jeg blev mistænksom, da der tikkede flere og flere kommentarer ind på engelsk, der var meget generelle og ikke forholdt sig til pointerne i mine indlæg – men jeg fjernede dem ikke før Johnny Krogsgård – hvis blog, SEOcoach, jeg hermed anbefaler – postede et indlæg, hvor han viste ’sjove’ spam-kommentarer, som han fik ind på sin blog. Da faldt lissom ti-øren!
Engelske kommentarer kan vække en vis beundring blandt ukyndige. Publicer dem ikke. Du viser dig som en total amatør for folk, der bare har lidt erfaring med at køre en blog.
En dansk blog med engelske kommentarer er et klart tegn på, at link-builders har udnyttet dig til at få backlinks, der fremmer deres placering i søgemaskinerne.
Taget i betragtning, at folk, der blogger, også er dem, som oftest kommenterer, gælder det om at virke professionel.
Bloker for spam – i det mindste den, der kommer i engelske gloser. Det er en fælde – fald ikke i!
Count boxes på blogindlæg
Du har sandsynligvis set blogindlæg, der har Twitter- og Facebook-knapper på med count box – en lille boks, der angiver antallet af brugere, der har delt dit indlæg på respektive medier (se eksempel i billedet ovenfor).
Du kan fint bruge dem, hvis dine læsere gør – men hvis der står ’o venner synes godt om dit indlæg’ og ’0 tweets af dette indlæg’ over det meste af bloggen, bør du skjule det.
Count boxes pynter i forvejen ikke på dit website.
Deres formål er at vise, hvor populært indlægget er. Hvis ikke det er populært, så vælg en indstilling, som IKKE viser, hvor mange der har delt. Du kan altid skifte indstilling igen, når bloggen bliver mere populær.
Sociale widgets og bevis
Der er heller ingen grund til at have en Facebook fan-widget på, hvis du kun har 25 fans.
Pointen med widget er at vise, hvor populær, du er på Facebook.
Hvis ikke du er populær, men stadig ønsker at vise, at du er til stede, behøver du ikke udstille dig som begynder. Der findes der andre måder.
Gennemsigtigheden har sine grænser
Sociale medier handler om åben- og gennemsigtighed, men altid inden for grænser.
Hvis ikke beviset er entydigt positivt, beundringsværdigt – så gem det indtil, du har rettet op på tingene.
Få det frem så snart, det er gjort!
PS.
Tager jeg fejl? Har jeg glemt eller overset noget?
Jeg publicerer gerne ris, kritik eller ros til indlægget i kommentarfeltet nedenfor. Tøv ikke med at give din mening til kende!
2 Comments
Fint indlæg og en god reminder om ikke at udnytte mulighederne for social integration til hudløshed.
Især er rådet med antal læsere på nyhedsbrevet brugbart – den tager jeg i hvert fald til mig 🙂
Tak for brugbart indlæg…